Friday, July 24, 2009

...sAtU kEriNdUaN....



bintang malam ........
katakan padanya
aku ingin melukis sinarmu di hatinya..........
embun pagi.......

katakan padanya biar kudakap erat waktu dingin membelenggunya taukah engkau....
wahai langit aku ingin bertemu membelai wajahnya..
kan kupasang hiasan angkasa yang terindah hanya untuk dirinya puisi rindu ini kuciptakan hanya untuk dirinya yang tersayang walau hanya agak sederhana izinkan kuungkap segenap rasa dan kerinduanku.......



Kini, hatiku tergores kesedihan
Ketika terucap salam perpisahan
Walau air mataku tak berlinang
Bukan bererti suatu kerelaan
Saat-saat langkah terhayun
Jarak kita pun semakin membentang
Akankah semuanya jadi kenangan
Atau hanyut dipukul gelombang
Bahkan mungkin terkubur oleh waktu dan keadaan

sebak, dalam hatiku ini
Akan tetap membekas suatu kenangan
Kau sungguh baik, lagakmu santun,gayamu menarik hati
gelak tawamu menyenangkan aku
Siapapun mengenalmu pasti akan merindu
Namun untukku, janganlah kau biarkan
Aku terkulai lemas dalam kehampaan
Kerana rasa rinduku yang tidak kau harapkan.......

tinta becerita....
-iesz-

5 comments:

SENGALICIOUS [KAMI] said...

wahai teman2 ku..harapkorang mengerti ape yg terbuku dalam kotak hati ku ini....
rindu azie,dila n naz especially...huhuhu

2 GoOd 2 b NiCe said...

HOHOHO.. JENG3!! TUAN... AYT2 TERPILU YG TCORET.. WOISSYYYY.. DLM NI..

SENGALICIOUS [KAMI] said...

x semua yg terzahir tu betul akak..
kadang2 terpaksa berlakon utk kesenangan org lain....huhuhu

D. Y. L. A said...

tuan..rite now kt mane??huhu..
dila pun sgt rindu korg..
jom laa jumpe kt kl...
dila igt nk g tgk azie nnt..
jom la..
tuan di mane??
lme dah kn xlepak mcm dlu..
rindu sgt!!!

SENGALICIOUS [KAMI] said...

tuan kat kelantan dila...
tuan x chat sangat la..huhuhu
nanti kte jumpa klu ada rezeki..
kirim salam kat aziey klu g jumpa dia..
cakap aku rindu sangat kat dia...